Nacht van de Digitale Innovatie
Opdrachtgever
Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) en Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV)
Achtergrond
De wereld om ons heen wordt steeds complexer en digitaler. De overheid moet en wil aangehaakt blijven om van meerwaarde te zijn voor haar burgers. Implementatie van digitale innovatie in de ambtelijke organisatie, dat is de opdracht. Een hele mond vol. Met een twee jaar durende interne campagne, laten we medewerkers ervaren wat de voordelen zijn van data en digitalisering voor hun werk. Onderdeel daarvan was het event: de Nacht van de Digitale Innovatie.
Aanpak
Hoe leuk of pakkend je ook communiceert over digitale innovatie, niets overtuigt beter dan zelf ervaren en doen. Zo ontstond het idee van de Nacht van de Digitale Innovatie voor beide ministeries. Wat begon als een wild idee, groeide uit tot een spannend festival. Met een klein team stampten we binnen zes maanden een spiksplinternieuw event uit de grond. Inclusief alle communicatie eromheen. Of je nou als digi-nerd of digi-nono naar binnen stapte, je gaf je kennis en skills een ‘boost’ met de talloze workshops, lezingen en experiences. informeel en uit je comfortzone. Er waren best practices en sprekers van binnen en buiten de organisatie. Medewerkers waren na afloop trots (dat wij dit al doen/in huis hebben), geïnspireerd en enthousiast. Digitale innovatie was ineens veel minder een ver-van- je-bed-show.
Bekijk onderaan de pagina het filmpje met een korte impressie.
Ook een Nacht?
Het bijzondere van ‘De Nacht’ is dat het een festival op maat is. Qua inhoud, vorm en grootte wordt het specifiek afgestemd op de praktijk van de medewerkers waarvoor we het event organiseren. We houden rekening met hun kennis, vaardigheden en behoeften. En we kijken uiteraard naar het budget.
In ‘t kort
● Nieuw event op poten gezet, samen met opdrachtgever. Medewerkers en gasten maken kennis en gaan aan de slag met digitale innovatie, ieder op hun eigen niveau.
● Campagne online en offline om medewerkers warm te maken voor dit nieuwe event en uit te nodigen
● Terugkoppeling resultaten en aftermovie
Resultaat
● Enthousiaste reacties en company pride
● Meer dan 75 positieve tips van bezoekers voor een volgende editie
● Mensen hebben zin om aan de slag te gaan met wat ze hebben gezien en ervaren
● Ze weten beter wie hen intern kan helpen digitale innovatie toe te passen in de praktijk
● De Nacht leidt tot nieuwe initiatieven
Ervaringen
Innovatie is de toekomst, daarom is het goed op deze wijze kennis en informatie te delen.
Hele fijne manier om digitale innovatie te ervaren